چگونه می توان به یک مشاور بازاریابی دیجیتال تبدیل شد؟

چگونه می توان به یک مشاور موفق در بازاریابی دیجیتال تبدیل شد؟

مشاغل آنلاین روز به روز در جستجوی مشتریان و مشتریان جدید بصورت آنلاین هستند ، در نتیجه تقاضا برای کار با “مشاور بازاریابی دیجیتال” به طرز چشمگیری افزایش می یابد.

اگر می خواهید یک مشاور موفق در زمینه بازاریابی دیجیتال شوید ، باید از روندهای بازاریابی دیجیتالی زیر آگاه و آشنا باشید:

مشاور بازاریابی دیجیتال چه دانش هایی باید آشنایی داشته باشد؟

خصوصیات مشاور بازاریابی دیجیتال

 بهینه سازی موتور جستجو (SEO)
• بازاریابی رسانه های اجتماعی (SMM)
• استراتژی بازاریابی محتوا
• تبلیغات کلیکی (گوگل ادواردز ، FB ، توییتر ، لینکدین)
• مدیریت برندسازی
• بازاریابی یوتیوب و ویدیویی
• بازاریابی اینفلوئنسر 
• بازاریابی محلی و بین المللی
• بازاریابی پست الکترونیکی (ایمیل مارکتینگ)
• بازاریابی نمایشگر دیجیتال (Ops تبلیغات)
• تجزیه و تحلیل وب و گزارش دهی وب
• بازاریابی موبایل 

خوب ، اینها فقط  دانشهای مقدماتی و الزامی بازاریابی دیجیتال هستند . اما شما باید دستورالعمل تهیه برنامه عملی مناسب برای مشاوره بازاریابی دیجیتالی را فرابگیرید.

در اینجا فرمول تبدیل شدن به یک مشاور موفق در زمینه بازاریابی دیجیتال آورده شده است

قطعاً ، تعداد بیشماری از ترفندها و تاکتیک ها را پیدا خواهید کرد ، اما در اینجا ما در حال روایت برخی از روش های منحصر به فرد و مفید هستیم که اگر به طور مؤثر دنبال شوند ، شما را به سوی مشاور بازاریابی دیجیتال هدایت می کند.


نیچ مارکت (Niche Market) خود را تعریف کنید

اولین نکته مهم این است که قبل از جستجوی مشتری ، باید تصمیم بگیرید که دقیقاً چه چیزی را به آنها ارائه می دهید. با توجه به مهارتهای خاص و نیازهای مشتریان می توانید نیچ مارکت (Niche Market) خود را تعیین کنید.

چگونه می توان به یک مشاور بازاریابی دیجیتال تبدیل شد؟ | 1
نیچ مارکت (Niche Market) خود را تعریف کنید

بررسی کنید ، در کدام مهارت ها حرفه ای تر هستید مانند :

• آیا شما یک متخصص بهینه سازی نرخ تبدیل هستید یا کارشناس تولید لید (سرنخ) ؟
• آیا در SEO و تولید ترافیک تخصص دارید؟
• آیا شما یک متخصص رسانه اجتماعی هستید یا یک کارشناس برندسازی دیجیتال ؟
• آیا شما متخصص بازاریابی کلیکی هستید یا کارشناس بازاریابی محتوا؟
• آیا کمپینهایی برای تولید و افزایش ایمیل بسیار کارآمد ایجاد می کنید؟


برند خود را بسازید

پس از تعیین محدوده خدماتی که ارائه می دهید ، نکته بعدی این است که برند خود را بصورت آنلاین و همچنین آفلاین انجام بسازید.

برند آنلاین کلید اصلی تجارت دیجیتال مارکتینگ شماست. برای این کار ، شما می توانید وب سایت خود را مانند پیل نیل که یک بازاریاب موفق دیجیتال است ، بسازید . اینکار به شما کمک میکند تا مشتری بالقوه بتواند به راحتی شما را پیدا کند.

اهمیت داشتن وب سایت خود:

• یک مرکز تجاری برای تجارت شما خواهد بود
• بازدید کنندگان می توانند از خدمات دیجیتال مارکتینگ شما آگاه شوند .
• می توانید مطالعات موردی انجام شده و توصیفات را از مشتریان قبلی اضافه کنید.
• مشتریان به راحتی می توانید با شما تماس بگیرند


وبلاگ نویسی را شروع کنید

این موثرترین فعالیتی است که شانس شما برای تبدیل شدن به یک مشاور موفق در زمینه بازاریابی دیجیتال را شکوفا می کند.

شروع وبلاگ نویسی و نشر مطالب و مقالات مربوط به خدمات مشاوره ای شما و سئو SEO، فرآیندها و راهکارهای Smo باعث تقویت حضور آنلاین شما می شود و با ایجاد نقدهای قانع کننده بازدیدکنندگان شما را بعنوان یک متخصص شناسایی میکنند و بعنوان کارشناس موضوع شما را دنبال می کنند.

قبل از شروع به ایجاد بلاگ ، این نکات اساسی را در نظر بگیرید:

  • وبلاگ باید بر روی خدمات شما متمرکز باشد.
  • وبلاگ باید از نظر SEO خوب طراحی شده باشد.
  • خود را بیش از حد تبلیغ نکنید.
  • روی تأثیرگذاری و ارتقاء وبلاگ تمرکز کنید.

ایجاد یک شبکه قوی

بهترین مکان برای گسترش آگاهی افراد از خدمات مشاوره شما شبکه اجتماعی شماست. هرچه رشد شبکه بیشتر شود ، شانس بیشتری برای برجسته شدن و جذب مشتری وجود دارد.

ایجاد یک شبکه قوی
ایجاد یک شبکه قوی

نکات زیر به شما در پیشرفت شبکه کمک می کند:

  • از ارتباطات با همکاران قبلی خود استفاده کنید
  • از مدیران سابق ، همکاران ، اساتید یا سایر دوستان بخواهید که با توصیه خدمات شما به افرادی که به دنبال مشاورین بازاریابی دیجیتال هستند به شما کمک کنند.
  • اگر تازه وارد هستید ، به مشتریان بالفوه خدمات رایگان پیشنهاد دهید و درخواست توصیه نامه کنید.
  • با شخصی که در صنعت شما ارتباطات عظیمی دارد ارتباط برقرار کنید

در رسانه های اجتماعی فعال باشید

رسانه های اجتماعی بسیار پررونق است و طبق آمار اخیر ، تعداد کاربران رسانه های اجتماعی تا سال ۲۰۲۱ تقریبا ۳.۲ میلیارد نفر خواهد بود.

همچنین مشخص شده است که فیس بوک پرمخاطب ترین شبکه اجتماعی است که دارای ۲.۰۶ میلیارد کاربر فعال ماهانه است و سایر رسانه های اجتماعی مانند واتساپ و یوتیوب نیز حداکثر تعداد کاربران را در خود جای داده اند.

بنابراین ، قطعاً ، رسانه های اجتماعی یک بستر بیکران برای ارتقاء خدمات شما و ارتباط با مشتری های بالقوه و موجود است و این مهم نیازمند فعالیت هماهنگ در چندین رسانه اجتماعی است .

چرا نیاز به فعال بودن در رسانه های اجتماعی داریم:

  • به دوستان شبکه خود و افراد محلی خود کمک و پشتیبانی دهید
  • از جدیدترین رویدادها با اطلاع باشید و به روز باشید
  • ارتقاء خدمات بازاریابی دیجیتال خود
  • به دست آوردن بینش ارزشمند درباره مشتری
  • تبلیغات هدفمند در زمان واقعی اجرا کنید
  • دریابید که رقبای شما چه کاری انجام می دهند

در رویدادهای محلی استارتاپی ، بازاریابی و فناوری شرکت کنید

حتی اگر به عنوان یک مشاور بازاریابی دیجیتال به خوبی عمل کنید ، اما برای رسیدن به موفقیت در سطح عالی ، به گسترش مداوم شبکه خود نیاز دارید. برای این کار ، شما باید با شرکت در رویدادهای مختلف استارتاپی ، بازاریابی و فناوری ، ملاقات با افراد جدید را آغاز کنید .

در رویدادهای محلی استارتاپی ، بازاریابی و فناوری شرکت کنید
در رویدادهای محلی استارتاپی ، بازاریابی و فناوری شرکت کنید

به یک اینفلوئنسر تبدیل شوید

با تبدیل شدن به یک فرد تأثیرگذار در رسانه های اجتماعی ، با افرادی موثر ارتباط برقرار کنید ،  حدود ۴۹٪ از مردم می گویند که آنها قبل از خرید یک محصول یا خدمات ، به دنبال پیشنهادات تأثیرگذار هستند.

شما به عنوان یک فرد تأثیرگذار در رسانه های اجتماعی می توانید:

  • مخاطبان هدف جدید را جذب کنید
  •  رتبه بندی جستجوی خود را بهبود بخشید 
  • محتوای با کیفیت بالاتولید کنید
  • اعتماد ایجاد کنید

در کنار تکنیک های فوق ، شما همچنین نیاز به شناخت مهارت های اصلی خود و برنده شدن در استارتاپ ها و مشتری کوچک دارید تا یک مشاور موفق در زمینه بازاریابی دیجیتال باشید.


انستیتو دیجیتال مارکتینگ  درواقع یک شرکت دیجیتال مارکتینگ است که با ارائه راهکارهای علمی و عملی باعث “رشد درآمد از کسب و کار با دیجیتال مارکتینگمیشود . برای دریافت خدمات دیجیتال مارکتینگ ، آموزش دیجیتال مارکتینگ همچنین “مشاوره دیجیتال مارکتینگ” {فرم مشاوره رایگان}  را تکمیل و ارسال نمایید. انستیتو دیجیتال مارکتینگ

بهترین مشاور دیجیتال مارکتینگ کیست؟

بهترین مشاور دیجیتال مارکتینگ کسی است که به ابزارها و فرآیندهای دیجیتال مارکتینگ وارد باشد و دارای رزومه موفقی در این زمینه باشد.

وظایف مشاور دیجیتال مارکتینگ چیست؟

آنالیز کسب و کار و رقبای آن در فضای آنلاین بهبود و یا تدوین بیزینس مدل شناخت بازار هدف و تقسیم بندی بازار تدوین پرسونای مخاطب طراحی کمپین تبلیغاتی ارائه راهکارهای بازاریابی دیجیتال برای جذب مشتری و افزایش فروش بررسی مسیر خرید مشتری تحلیل و بررسی محتوای تولید شده تدوین برنامه جامع دیجیتال مارکتینگ تدوین برنامه سئو تدوین استراتژی محتوا کسب و کار و . . .

هزینه مشاور دیجیتال مارکتینگ چقدر است؟

هزینه دیجیتال مارکتینگ بر اساس متغیرهای زیادی فرق میکند اما میتوانید از یک جلسه مشاوره رایگان دیجیتال مارکتینگ ما استفاده نمایید

, , ,
اشتراک گذاری:

مایل به ثبت دیدگاه هستید؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما با واتسآپ
پشتیبان واتسآپ
انستیتو دیجیتال مارکتینگ: سلام
شما میتوانید از طریق واتساپ همیشه با ما در تماس باشید!!
اگر با تاخیر جواب دادیم ، پوزش میطلبیم.