چرا بازاریابی دیجیتال برای مشاغل کوچک مهم است

چرا بازاریابی دیجیتال برای مشاغل کوچک مهم است | 1

هنگامی که مشاغل کوچک شروع به کار می کنند ، اغلب تمرکز آنها بر نحوه دریافت اولین گروه از مشتریان خود از طریق فروشگاه است. آنها ممکن است به اشکال سنتی تبلیغات مانند تبلیغات چاپی و تراکت یا حتی بنرهای بزرگ در کنار جاده تکیه کنند.  از آنجا که آنها می دانند محصول یا خدمات خوبی را ارائه می دهند ، فقط زمان لازم است تا مشتریان راه خود را پیدا کنند و به این مدل تبلیغات اعتماد میکنند.

در حالی که این استراتژی ممکن است هزینه زیادی ایجاد کند اما راهی بهتر و آسانتر وجود دارد. مشاغل کوچک باید بازار عظیم آنلاین را نظر بگیرند. هیچ تجارت کوچک ، هر چقدر هم که جدید باشد ، نباید از این بازار گسترده غافل شود.

مزایای بازاریابی آنلاین

گروه مشتریان بالقوه ای که بصورت آنلاین یافت می شوند ، گروه بسیار بزرگی از مردم را شامل میشوند که احتمالاً قادر به جذب محلی هستید. با استفاده از بازاریابی دیجیتال ، می توانید مخاطبان عظیمی را به روشی وارد کنید که هم مقرون به صرفه باشد و هم قابل اندازه گیری باشد.

سایر مزایای بازاریابی آنلاین شامل موارد زیر است:

  • توانایی دستیابی به یک بازار جهانی
  • می توانید در مقایسه با روش های سنتی بازاریابی ، در هزینه صرفه جویی کرده و به مشتریان بیشتری دسترسی پیدا کنید
  • با مخاطبان خود آشنا شوید و به آنها اجازه دهید شخصاً شما را بشناسند که می تواند در ایجاد وفاداری برند کمک کند
  • می توانید بلافاصله پاسخ های تلاش های بازاریابی خود را پیگیری کنید

آیا شما در حال بازاریابی دیجیتال هستید؟

چرا تصمیم می گیرید که زمان و تلاش خود را به بازاریابی دیجیتال موکول کنید؟ صاحبان مشاغل مختلف مختلف ممکن است دلایل مختلفی برای جلوگیری از این شکل از بازاریابی ارائه دهند ، اما در پایان ، آنها متضرر میشوند.

مشاغل کوچک بعضی اوقات معتقدند که وقت یا هزینه لازم برای رقابت آنلاین ندارند. آنها فکر می کنند که همه آنها به یکباره می توانند با بسیاری از چالش ها بازاریابی دیجیتال روبرو شوند و آن را براحتی حل کنند. بسیاری از آنها ممکن است ترجیح دهند امور را آرام و با یک یا دو تبلیغات آفلاین بگذرانند، با فرض اینکه با گذشت زمان ، کارشان پیشرفت خواهد کرد.

آنها حتی ممکن است فکر کنند بهترین استراتژی صبر برای دیدن شدن توسط مشتری باشد.

 از آنجا که آنها یک تجارت کوچک هستند ، ممکن است فکر کنند فقط به تعداد کمی مشتری نیاز دارند.

اول باید خاک آفتاب بازار را بخوری تا بزرگ بشی و مشتری تو را ببینه

این یک رویکرد مؤثر نیست. هیچگاه تضمینی وجود ندارد که تجارت شما فقط با بودن در مغازه و داشتن جنس در آن دوام بیاورد و حتی اگر این کار باعث جذب مشتری شود ، ممکن است شما آنقدر مشتری را جذب نکنید که برای سودآوری کسب و کارتان لازم باشد.

مشتریان شما آنلاین هستند

چرا بازاریابی دیجیتال برای مشاغل کوچک مهم است | 2

اگر از بازاریابی دیجیتالی اجتناب کرده اید ، به این دلیل که فکر می کنید آماده نیستید؟

مشکل این رویکرد این است که مشتریان و مشتریان بالقوه شما از قبل آنلاین هستند و آنها در حال حاضر به دنبال محصول یا خدمت شما هستند ، اما اگر آنها نتوانند شما را به راحتی پیدا کنند، احتمالا از رقبای شما خرید میکنند.

وقتی شخصی علاقه ای به تجارت شما داشته باشد ، خواه به طور کلی با شما آشنا باشد و یا در مورد برند شما کنجکاو است ، اولین کاری که انجام می دهد این است که به صورت آنلاین تحقیق کنید و ببیند در مورد شما چه چیزی بصورت آنلاین پیدا میکند.

اگر مشتری بالقوه نتواند شما را به صورت آنلاین پیدا کند ، ممکن است نتیجه بگیرد که کسب و کار شما مشروع نیست.  این احتمال وجود دارد که مشریان بالقوه تجارت شما را جدی نگیرند و آنها به سرعت به سمت رقیب شما بروند

رقبای شما آنلاین هستند

رقبای بازاریابی آنلاین

برای موفقیت در کسب و کار ، باید به آنچه رقبای شما انجام می دهند توجه داشته باشید و از آن یاد بگیرید.

به رقبای خود فکر کنید نه بعنوان کسی که قصد ضرب و شتم دارید ، بلکه به عنوان افرادی که چیزی برای یادگیری شما دارند.

هنگامی که درباره رقبا تحقیق میکنید و کارهای خوب و بد آنها را آنالیز میکنید.

هر نوع شغلی که در آن فعالیت کنید ، رقبای شما در وب حضور دارند. آنها از چه نوع محتوایی استفاده می کنند؟ آیا آنها مشغول وبلاگ نویسی هستند یا از گرافیک و فیلم های زیادی استفاده می کنند؟چگونه آنها برند خود را گسترش می دهند و چه چیزی آنها را منحصر به فرد می کند؟ چطور آنها با مخاطب و مشتریان را درگیر میکند؟ آیا فکر می کنید بهتر می توانید انجام دهید؟

در دسترس مشتریان خود باشید

چرا بازاریابی دیجیتال برای مشاغل کوچک مهم است | 3

واضح است در دنیای دیجیتال امروز اولین کاری که مصرف کننده برای پیدا کردن محصول خود انجام میدهد جستجو در google است و اگر شما در وب حضور آنلاین نداشته باشید ، نمی توانند شما را پیدا کنند و نمی توانید رقابت کنید.

اگر حضور آنلاین داشته باشید اما رقیبان شما راحت تر و در ابتدا یافت می شوند ، هنوز هم ممکن است به هیچ وجه پیدا نشوید.

 علاوه بر ایجاد وب سایت، یادگیری بهینه سازی موتور جستجو SEO یک استراتژی است

که می تواند به شما کمک کند در رتبه های برتر گوگل در کلمات کلیدی باشید.

بازدیدکنندگان شما باید بتوانند به سرعت و براحتی مکان فیزیکی شما ، ساعت کاری شما و قیمت و تخصص شما با مشاهده وب سایت پیدا کنند.

به همین دلیل نیاز است تا سایت رقبا را بررسی شود تا بخش هایی که با شما شباهت دارند را پیدا کرده و نقاط تمایز و برتری خود را نسبت به آنها کشف نمایید.

بگذارید مشتری ها در تمام ساعت شبانه روز به شما مراجعه کنند

چرا بازاریابی دیجیتال برای مشاغل کوچک مهم است | 4

برای ارایه محصولات و خدمات خود به بازاریابی دیجیتال فکر کنید تا بتوانید در دسترس افرادی باشید که بدنبال شما میگردند، دامنه فعالیت شما در بازاریابی آنلاین محدود به محله یا شهر شما نیست و میتوانید مخاطبین از سراسر دنیا داشته باشید.

با حضور در وب حتی در صورت بسته بودن درب محل کار شما ، بازدیدکنندگان میتوانند به راحتی به سایت مراجعه و محصول یا خدمت مورد نظر را تهیه کنند.

مشتریان میتوانند از طریق ایمیل با شما ارتباط برقرار کنند ، خرید انجام دهند و سفارش و موجودی خود را چک کنند. مشتریان احتمالی که مشکل جسمی و حرکتی دارند با بدلیل فاصله زیاد نمی توانند به شما مراجعه کنند هنوز میتوانند از شما خرید کنند.

با مخاطب هدف خود آشنا شوید

چرا بازاریابی دیجیتال برای مشاغل کوچک مهم است | 5

بازاریابی دیجیتال به شما امکان می دهد تا با بازدیدکنندگان خود درگیر شوید. می توانید به تدریج با آنها و آنچه که آنها می خواهید پیدا کنید آشنا شوید. در رسانه های اجتماعی یا در یک وبلاگ می توانید مکالمه ای را شروع کنید. نظرسنجی را انجام دهید یا سعی کنید با آنها آشنا شوید. به نظرات و یا پاسخ آنها به نظرسنجی ها توجه کنید.

با تعامل دیجیتالی با افراد ، می توانید با آنچه در جستجوی آن هستند آشنا شوید. درد آنها کجاست؟ چه راه حل هایی می توانید به آنها پیشنهاد دهید؟ به جای تلاش برای حدس زدن ، بازاریابی دیجیتال به شما امکان می دهد ابزارها و روشهایی را پیدا کنید که مشتریان شما واقعاً چه کسانی هستند.

به این ترتیب ، شما شروع به ایجاد رابطه با مشتریان می کنید. شما خیلی بیشتر از یک تجارت می شوید. شما یک شریک قابل اعتماد می شوید.

در مقایسه با تبلیغات در تلویزیون ، رادیو یا از طریق پست مستقیم ، بازاریابی دیجیتال به طور قابل توجهی کمتر هزینه می کنید و در همان زمان به مخاطب بسیار گسترده تری می رسید. استفاده از بازاریابی دیجیتال برای ارتقاء مشاغل کوچک به شما کمک می کند تا شانس بسیار بهتری برای موفقیت در تجارت داشته باشید.

پست های مرتبط:

از دانش و تجربه دیجیتال مارکتینگ تیم ما بصورت رایگان بهره بگیرید.

اشتراک گذاری:

مایل به ثبت دیدگاه هستید؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما با واتسآپ
پشتیبان واتسآپ
انستیتو دیجیتال مارکتینگ: سلام
شما میتوانید از طریق واتساپ همیشه با ما در تماس باشید!!
اگر با تاخیر جواب دادیم ، پوزش میطلبیم.